Velg språk
Bokmål | Engelsk | Tysk | Fransk

Kategorier
  • Barnevern
  • Bolig
  • Helse/omsorg
  • Helse/omsorg
  • Kultur
  • Landbruk
  • Miljø/friluftsliv
  • Næring
  • Skatt/avgift
  • Sosial
  • Teknisk
  • Undervisning og oppvekst
  • Åpenhet/deltagelse

Fritekstsøk

A til Å

BostøtteDokumentet er ufullstendig!
Generelt

Fagområde
Bolig

Samarbeidspartnere

Bostøtte er en statlig støtteordning som administreres av Husbanken og kommunen.

 

Praktiske opplysninger

Veiledning - hvordan få utført eller motta tjenesten

Sammen med søknaden må det vedlegges huseleiekontrakt, alle inntekter i husstanden og evnt. nedbetalingsplan på boliglån.


Saksbehandling

Kommunen tar imot søknaden, registrerer den i husbankens bostøtte-program. Det innhentes opplysninger maskinelt fra en rekke offentlige instanser som for eksempel Folkeregisteret, Ligningsregisteret og NAV. Husbanken gjør det formelle vedtaket om støtte.

Har du fått innvilget bostøtte, trenger du ikke å søke for hver måned, men du må  gi beskjed hvis det skjer endringer som har betydning for stønadsforholdet. Hvis du flytter, må du søke på nytt og gi nye opplysninger.


 

Kontaktinformasjon

Kontaktpersoner
NavnE-postTelefon
Due, Ann-Christinann.christin.due@halden.kommune.no 

Kontakt-enhet
NavnKoordinerende enhet fag og forvaltning
LederØystein Lie
Telefon69174500
PostadressePostboks 205, 1752 Halden
BesøksadresseHagegata 1, 1776 Halden
Andre opplysninger

Gyldig fra
30.07.2010
4.12.14 (2022-06-14 23:46:34 CEST)